شناسهٔ خبر: 173420 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران:

فرایند نوسازی در بافت‌های فرسوده شهری از ۳۰۰ هزار واحد عبور کرد

محمد آیینی مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران از فرایند نوسازی بیش از ۳۰۰ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده شهری خبر داد.

محمد آیینی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اعلام اینکه فرایند نوسازی واحدهای مسکونی در بافت‌های فرسوده شهری از ۳۰۰ هزار واحد عبور کرده است، گفت: نوسازی واحدهای فرسوده شهری در دولت سیزدهم به رقم ۳۰۰ هزار و ۱۵۲ واحد رسیده است که از این میزان بیش از ۱۰۵ هزار واحد بهره‌برداری‌شده است.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران تصریح کرد: این عملکرد حاصل سیاست‌گذاری‌های صحیح، انتخاب راهبردهای به‌جا و واگذاری کار به خود مردم و تقویت میزان مشارکت مردمی است.

 آیینی ۱۴ استان برتر در زمینه نوسازی بافت‌های فرسوده شهری را به ترتیب استان‌های تهران، خراسان رضوی، خوزستان، اصفهان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، مازندران، البرز، همدان، فارس، کرمانشاه، قم، گلستان و کردستان عنوان کرد.

 گفتنی است، نوسازی مسکن با ارائه بسته‌های تشویقی، تقویت مشارکت مردم با آگاهی‌رسانی و تمرکز بر فعالیت‌های نوسازی در کنار محرومیت‌زدایی از بافت‌های هدف بازآفرینی با بهسازی معابر و تکمیل پروژه‌های زیربنایی و روبنایی بخشی از اقداماتی است که شرکت بازآفرینی شهری ایران به عنوان یکی از شرکت‌های زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی نسبت به آن اهتمام داشته است.